lördag 1 augusti 2009

Halmstads marina föreningar brinner för sin sak

I min nyfunna roll som besökare av höga höjder på festivalområdet, intog jag Kran nr.2. Guidad av eldsjälen Kjell Karlsson, kassör i föreningen Kranens vänner, fick jag uppleva såväl den vackra utsikten samt den spännande historien bakom denna kran. Kranen som är en av Sveriges äldsta elektriska var i drift mellan 1921 och 1999, har nyligen restaurerats. Gå förbi föreningens tält och hör på de spännande historierna du också!
Utsikten från Kran nr.2 var hänförande!

I föreningstältet fascinerades jag dessutom av Sven Borg, Halmstad Varvs & Slip-sällskaps brinnande engagemang för restaurering av den gamla hamnen på andra sidan Nissan.

Bloggare Jonas, Sven, Svens fru och Kjell skrattar åt Jonas bedrift att bli upphissad i Joanna Saturnas mast, dagen innan.

1 kommentar:

  1. Kul. Jag måste hälsa på dessa föreningar imorgon. Underbar bild från kranen!

    SvaraRadera